16 grudnia 2011

Dziękuję!


A dziś, ponieważ to taki miły czas się zbliża, chciałam podziękować za wszystkie raczki, jakie dostalismy z Wojtkiem:) Zawsze podziwia i mówi, mama to ja!
To jest bardzo, bardzo dla nas miłe dlatego dziękuję:

 Justynie

 


Novaczce



i Doti




Szczególnym sentymentem darzę jedną fotke - kto zgadnie jaką?;)

05 grudnia 2011

Sałatka z tuńczyka


Dzis co prawda powinien być przepis na pyszne ciasto,
jednak bedzie na słatkę, także pyszna i do tego prosta:)

2 puszki tuńczyka,
1i 1/2 szkl zielonego groszku,
do tej dałam puszke kukurydzy, ale preferuję bez;),
ogórki konserwowe - il. wg uznania,
kawałek startego sera zółtego,
cebulka lub por,
majonez z jogurtem

Wszystko razem mieszamy w misce, przyprawiamy do smaku
sola i pieprzem i gotowe!


Smacznego!


dostępne także na: Przepis na Kobietę

17 października 2011

Golden Autumn, CT Call i freebie...


heja:)

Dzis smakowitości, które co prawda od jakiegoś czasu widać
na sklepowej półce, jednak nie straciły swojego aromatu, a wręcz przeciwnie.
I tym kuchennym zdaniem, z przyjemnością przedstawiam jesienny zestaw Novaczki.designs

Golden Autumn

 do kupienia tutaj

Praca wykonana specjalnie na wyzwanie liftu;)


I jeszcze freebie przygotowane przez Agę:
znajdziesz tutaj


Jesli natomiast mielibyście chęc popracowac z zestawami Novaczki,
zapraszam:

piszcie na
novaczka.designs@gmail.com


Przypomniało mi się jeszcze fantastyczne CU:

do kupienia tu

I próbka powyższego zestawu:

na blogu
  
Życzę udanego tygodnia!

05 października 2011

Autumn Twilight by Emka designs and freebie...


Witam, witam po niewczasie;)
I z przyjemnością przedstawiam iście jesienny zestaw Małgosi,
który całkiem niedawno miał premierę.
 Autumn Twilight zauroczył mnie przede wszystkim nasyconymi,
złoto-jesiennymi kolorami...
 
dostępny tutaj


i Wojtek z kolega w jesiennej szacie


Na Emki blogu znajdziecie też upominek:


Natomiast tutaj jest do wygrania zestaw, także jesienny
i jego zapowiedź stworzona przez Magnolię:


Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru!

08 września 2011

2 kartki


Hej:)

Mam nadzieje, że ktos spróbował tych pysznych, kruchych ciasteczek.
Jesli jeszcze nie to zachęcam, bo warto;)
A dzis mam zaległe kartki. Powstały czas temu,
jednak czekały na publikację aż dotrą do właścicielek...

Pierwsza kartka, z własnoręcznie wykonanym kwiatkiem szydełkowym....



Druga w pastelach z brązami;)

Karteczki sa jakby niedociągnięte do końca,
ale tu akurat mi się spodobało;)

Pozdrawiam i udanego weekendu życzę!

12 sierpnia 2011

Bez jaj


Ciesze się, że kolczyki się podobają:)
Na weekend mam z kolei dla Was poropozycję
na proste i niesamowicie kruche ciasteczka.
Znalezione na Just My Delicious. Wystarczy przeczytać
kilka pierwszych słów, by skusić się na spróbowanie:)
I to wszystko prawda! A do tego - te
ciasteczka waniliowe, nie mają jaj i robi się je w mig!

20 dag miękkiego masła
115 g cukru pudru
330 g mąki
1/2 łyżeczki waniliowego ekstraktu

Zrobiłam je z półtorej porcji i całe szczęście;)
Wpierw miksujemy masło z cukrem i wanilią na puszysta mase.
Dodajemy mąke i miksujemy do uzyskania jednolitej masy.
Ciasto wstawiamy na 1h do lodówki.
Po tym czasie wykrawamy czy rzeźbimy dowolone formy.
Mnie na te proste, kruche ciasteczka pasowała pięczęć domowa...
Pieczemy w temp. 180° przez ok. 15 minut.


tak wyglądały przed

a tak po upieczeniu

a za moment zniknęły;)
Smacznego i udanego weekendu!

09 sierpnia 2011

Kolczyki...


Zaległości cos sie narobiło, także w przeglądaniu 
Waszych blogów, aż ciekawam co tam nowego podziergałyście:)
A pod młotkiem już kolejne kolczyki wydziergane czas temu.
Pobawiłam się nieco w skręcanie...

i nie tylko...


a na koniec Swarovski



To skręcanie niby nie trudne, ale mam kłopoty z zakańczaniem,
tak by nawet maciupki drucik nie wystawał...
Motam się niemiłosiernie;)

Miłego dnia!

26 lipca 2011

Blue Heart by Novaczka designs...


A dziś z podziekowaniem dla Agnieszki za piękny upominek:),
praca w digi i ten cudny zestaw...

Time


z Blue Heart by Novaczka Designs


znajdziecie tutaj


Miłego dnia!

22 lipca 2011

Tarta malinowa


Dziewczyny kochane, mam nadzieję, że potrawka smakowała:)
To teraz coś na deser...
Przepis zaczerpniety z tego bloga
Przy okazji obejrzeliśmy film, który okazał się całkiem sympatyczny,
jednak już bez tarty, która najnormalniej nie dotrwała do wieczora;)

Lekko zmodyfikowane składniki tarty:

12,5 dag masła
ok 1 łyżka cukru pudru
skórka z 1/3 cytryny
szczypta soli
szczypta cynamonu
25 dag mąki
2 jajka
pojemnik malin - użyłam 25 dag
ok 1 łyżka cukru
1/4 szkl cukru pudru

W misce rozetrzeć masło z cukrem, solą i żółtkami - oddzielone białko
wstawić na ten czas w drugiej misce do lodówki. Następnie dodać
skórkę z cytryny i stopniowo mąkę. Krótko ugniatać aż składniki
scalą się w jednolitą masę. I schować na 1h do lodówki.
Po tym czasie wyłożyć blachę ciastem i wstawić do wcześniej
nagrzanego do 180° piekarnika na 20-25 minut.
U mnie to było niecałe 20'...
W między czasie ubić pianę ze schłodzonych białek
i dodać 1/4 szkl. cukru pudru. Delikatnie opłukać maliny...
Podpieczone ciasto posypać łyżką cukru i ułożyć nań maliny,
a całość zalać ubitą pianą z białek.
Piec ok. 20 minut do zrumienienia białka.

Troszkę inaczej skorzystałam z przepisu, np cynamon dodałam do ciasta,
ale także była niemożliwie smaczna... Następnym razem dodam wanilię;)
Mam też pytanie, wiecie może co sprawia dodanie łyzki wody czy mleka do kruchego ciasta?
Też tego nie uczyniłam, bo zapomniałam, a pewnie dlatego,
że nie wiedziałam co mi to da i nie zdązyłam sprawdzić...




Udanego i słodkiego weekendu!


dostępne także tutaj

19 lipca 2011

Potrawka egzotyczna


Dziękuję Wam za wszystkie miłe słowa:)
Aż się chce robić więcej i więcej, tylko czemu doba nie jest gumowa?
Dziś mam dla Was przepis z tych jednogarnkowych potraw.
Wytargany z mojego starego-nowego zeszytu z przepisami:)
o naprawdę egzotycznej nazwie hehe, choć nie wiem
na ile pasujacej, może to zasługa curry...
A przepis pochodzi z gazety, który moja mam dawno temu 
zapraktykowała i dziwiła się, że potrawa owa znika błyskawicznie;)
Jednocześnie szybko sie ja przygotowuje z ok.:

30 dag mielonego
50 dag białej kapusty - główka
25 dag ryżu
3 łyżek koncentratu pomidorowego
1 cebuli
1/2 szklanki wody
curry, sól, biały pieprz
1/2 pęczka natki pietruszki - opcjonalnie
jogurt naturalny - opcjonalnie

Ryż gotujemy 20 minut. Kapustę i cebulę szatkujemy.
Mielone smażymy na patalni, tak luzem, bez przyprawiania.
Dodajemy doń cebulę, a następnie kapustę i krótko
razem smażymy. Do tego dolewamy 1/2 szklanki wody
i koncentrat. Po wymieszaniu przyprawiamy i dusimy
jeszcze jakieś 10 minut. 
W dużym garnku rozgrzewamy tłuszcz i lekko podsmażamy
w nim ryż. Do tego dodajemy podduszoną kapustę z mięsem
i dusimy na małym ogniu ok 15-20 minut.
Dodajemy pietruszkę i jeszcze chwilkę razem dusimy.
Można podawać polane jogurtem i przyozdobione pietruszką:)

Wbrew pozorom wykonanie jest szybkie...
Jak ktos nie lubi curry potrawa odpada, bo bez niej tu ani rusz...


Może specjalnie nie wygląda, ale smakuje wybornie:)

Życzę smacznego!
I udanego, słonecznego tygodnia...


dostępne także na: Przepis na Kobietę


13 lipca 2011

Przepisy...


Idea ozdobienia czy zrobienia zeszytu z przepisami
od dawna krążyła po mojej głowie.
Bardziej zastanawiałam sie jednak jak scraftować aktualne przepisy,
niż kolejny raz przepisywać...
Wreszcie trafiłam na fantastycznego tutka:)
Pomysł użycia tapety - genialny, zwłaszcza, że
oryginalne papiery są za małe na zeszyt formatu A5.
Oczywiście tapety nie miałam;)
Zatem nagimnastykowałam się z jakąś tekturą z odzysku,
papiery z Na Strychu i I Love Scrap.
Sztućce znalazłam w Skarapińcu, a reszta dodatków pochodzi
także z I love Scrap. I zaczynam lubić tuszowanie;)
Trochę zabrakło mi przecudnego fartuszka, jaki widuję
na przepisach, ale może następnym razem:)



Mam nadzieję, że efekt zadowalający...
Mnie się od razu lepiej korzysta z moich starych
przepisów:)

11 lipca 2011

Kolczykowo...


W wolnej chwili udało mi się wydziergać kilka sztuk
kolczyków. Nabrały mocy prawnej zanim zostały
sfotografowane, ale są. Zapomniałam o fotce
zawieszki do komórki, bo od razu zawisła na telefonie...
Trudno coś się foci kolczyki i zdjęcia takie sobie...





 Te ostatnie ciekawiej się prezentują na wisząco, bo układają się
w małe gronka...

Udanego tygodnia Wam życzę!

07 lipca 2011

Kartka Wojtusiowa


Niedawno zrobiliśmy z Wojtkiem kartkę...
Fascynują go dziurkacze to nawykrawał serduszek
i wspólnie ponaklejaliśmy na papier z Na Strychu.
Myślę, że idealny dla takiego Smyka:)
Tylko pokolorowałam serduszka, kwiatki i małpkę miałam gotowe...

:)

05 lipca 2011

Sałatka z winogronami...


Ostatnio zostało mi sporo makaronu świderki,
z którym już sama nie wiedziałam co zrobić.
Szczęśliwym trafem przypomniała mi się prosta sałatka,
którą już ze 100 lat temu jadłam u dobrej kumpeli,
a dawno nie robiłam:

makaron
winogrona
pierś z kurczaka
rodzynki - opcjonalnie

Ugotowany makaron wymieszać z winogronami i upieczoną,
pokrojoną piersią z kurczaka. Tym razem
miałam wędzoną - też ciekawie...
 Można dodać rodzynki, jednak osobiście wolę bez...

I wreszcie majonez, który w chwilkę przygotowałam,
wymieszany z gęstym naturalnym jogurtem - nadaje lekkości...
Składniki można dobierać w dowolnych ilościach wg upodobań:)

Smacznego!

03 lipca 2011

Sunny Meadow by Em-ka designs, rak i freebie...


Mam nadzieję, że udało mi się zaprowadzić względny porządek
na blogu, który ułatwi Wam i mi poruszanie się po Zakątku;)
Zebrało się sporo pasji i chętnie Wam przedstawiam swoje poczynania,
ale nie wyobrażam sobie (przy projektowaniu i innych jeszcze zadaniach bojowych
w domu i nie tylko;)) prowadzić osobnych blogów do przepisów,
biżuterii, kartek i digi;)

Pojawiły się zatem nowe zakładki na górze bloga:
Craftowo, które obejmuje:
biżuterię, kartki i mam nadzieję w przyszłości inne rękoczyny...
Od Kuchni, gdzie znajdziecie
nieco sprawdzonych przepisów...
 Digital Scrapbooking, pierwsza i najdłuższa pasja,
gdzie jest już mnóstwo prac, freebiesów, linków do świetnych zestawów
i dojdą kolejne...

Po prawej natomiast znajdziecie etykiety do powyższych zakładek;.


A teraz czas na świetny zestaw Małgosi "Sunny Meadow",
w którym zauroczyły mnie i papiery i niemożliwe elementy:)

znajdziecie tutaj

 I rak, który powstał niedawno, ale ciągle coś mi nie grało...
Zmobilizowana przez Doti - dziękuję:) - pochyliłam się nad poprawkami
i teraz bez wstydu mogę opublikować swoją pracę....

Laura



I jeszcze mały dodatek do zestawu od Małgosi:)